🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اعتیاد بر لب یار

(ثبت: 249417) مرداد 2, 1401 
اعتیاد بر لب یار

 

آن که شـد بر لب شیرین تو معتاد منم
آن که در بند ســـــر زلف تو افتاد منم

بسته ایی پای دلم تا که نلغزد به مسیر
پای در بندم و آزادهء آزاد منـــــــــم

هم خـــــرابم به خراباتِ پُر از بادهء تو
هم به صد کشور عمــران شده آباد منم

کرده کانون توجه هنرت نقش مـــــرا
چون به اعجاز تو مجموعهء اضداد منم

گاه افرای قطورم ، پُرِ از شاخـــه و برگ
گاه چون خـــــار دوان در جلوِ باد منم

شمعِ خندان فروزانم و اشکـــم به هوار
ساکت و سردم و گه شعله به بیداد منم

قصه ام زمزمهء مردم هـــر کوچهء شهر
آنکه کــرده ست چنین ولوله ایجاد منم

راضی ام ای همهء خواهش دل امـر نما
جز رضای تو به هـــــر قائله فریاد منم.

سیدرضاموسوی راضی
بحر ؛ رمل مثمن مخبون محذوف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 2, 1401

    سلام
    راضیم ای همه ی خواهش دل امـر نما
    جز رضای تو به هـــــر غائله فریاد منم

  2. طارق خراسانی

    مرداد 2, 1401

    سلام و درود
    مهمان غزلی زیبا از آن شاعر عزیز پاک بودم
    عالی ست
    نظری در خصوص مصرعی داشتم
    چون شعر مثبت و متفی ست و همین امر به زیبایی آن افزوده است نظر حقیر چنین می باشد.
    هم خـــــرابم به خراباتِ پُر از بادهء تو
    هم به صد کشور/ ویران /شده آباد منم
    کرده کانون توجه هنرت نقش مـــــرا
    چون به اعجاز تو مجموعهء اضداد منم
    دلمریزاد و در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌹👌🌿

    • 🙏🙏🙏🙏💖💖💖💖
      درود بر شما و سپاس از مهر نگاهتان.
      استاد جان ؛ باید عرض کنم در ابتدا به همین گونه که شما فرمودید نوشته بودم ولی در نگاه بعدی به اینصورت ویرایش شد بدین منظور که نهایت امر بیان شود. در بین ویرانی آبادی بسهولت دیده میشود و امری عادیست ولی آن آبادی که در بین دهها عمرانی به چشم آید و دیده شود قطعا چیزی منحصر بفرد خواهد بود و به همین علت به جای ویران واژهء عمران نگاشته شد.
      صمیمانه از بذل توجه جنابتان سپاسگزاری نموده و از شما دعوت میکنم غزل صبح سعاوت را نیز مطمح توجه قرار دهید.

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 3, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا