🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معلم ، سلسبیل عشق

(ثبت: 259451) اردیبهشت 20, 1402 

 

نازنینم ما همآن اطفال دیرین توایم
کودکان مکتبت، دلگرم تمرین توایم

گرچه غفلت میکنیم ، اما وفاداریم ما
دائما تا عاقبت مشغول تحسین توایم

دل اسیر عِقد دُرهای دل انگیز تو است
نازنین کفر است اگر دین ، ما به آیین توایم

با کلامت عشق آمُختی و با رسمت وفا
در مسیر عاشقی در مسلک و دین توایم

با شراب ناب لبهایت نمودی مستمان
سرخوش اینک از لب و گفتار شیرین توایم

خاطر راضی بود سرشار از این خاطرات
سلسبیل عشقی و با یاد تشرین* توایم

تا زمانی زهره در افلاک طنازی کند
تو معلم ، ما همه شاگرد تلقین توایم.

سیدرضاموسوی راضی
غزل در بحر رمل مثمن محذوف

💜🤍♥💙🧡💚💛
*تشرین ، تشرین اول و دوم ، ماههای رومی. تشرین اول مصادف با مهر ماه که مصادف است با گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 20, 1402

    با سلام وعرض ارادت….در مصراع اول بیت زیر:

    تا زمانی زهره در افلاک طنازی کند
    تو معلم ، ما همه شاگرد تلقین توایم

    بعد از «زمانی» به کلمه ی «که» نیاز است تا بیت از حیث معنوی درست بنماید.شما استادید و مسلمآ می توانید بی آن که وزن مختل شود تغییر مورد اشاره را بدهید.ارادتمند بودم می گفتم:

    می کند تا زهره طنازی در اعماق فضا….

    • سید رضا موسوی راضی

      اردیبهشت 27, 1402

      💜♥🤍🌹🙏
      درود و سپاس از دقت نظر و نگاه پرمهر شما جناب کاشانی نازنین.
      مصرعی که فرمودید زیباست.
      که ، حذف شده حذفی به اعتبار معناست زیرا خواننده به توجه به معنی کلام متوجه میشود منظور تا که … می باشد و بدین ترتیب بدون اینکه نیازی به آوردن که بعد از تا باشیم به اعتبار معنا منظور حاصل می شود .
      باز هم از لطف شما و نگاه نقاد و سرشار از محبتتان کمال سپاس و امتنان را دارم.
      سربلند باشید و تندرست.

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 20, 1402

    به به چه زیبا از معلم سروده اید
    احسنت بر شما
    در پناه خدا پاینده باشید
    👏❤️👏❤️👏❤️👏💐🍃

    • سید رضا موسوی راضی

      اردیبهشت 27, 1402

      💜♥🤍🙏🌹
      درود و سپاس بانو خیاط پیشه ی عزیز. لطف دارید بانوی شعر و ادب.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا