🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اقتدارِ ادب

(ثبت: 233846) آذر 4, 1399 

 

در سوگ دوست و استاد عزیزم زنده یاد علی اصغر اقتداری شاعر بزرگ خراسان

دستم آخر به سر زلف پریشان نرسید
پا ز ره ماند و به سر منزل جانان نرسید

کشتی ام در دل امواج بلاخیز شکست
زورِ این خسته ی درمانده به طوفان نرسید

دیو مرگ آمد و جان می طلبد از من و تو
هرچه فریاد زدم، داد به یاران نرسید

پیر و استاد ادب بود گرفتار بلا
که دعا گو شدم اما به خراسان نرسید

علم گاهی خبر از عمق جهالت دارد
زین سبب یارِ مرا کار به درمان نرسید

گفتم ایزد مگر اندوه دلم را ببرد
منتظر بودم و افسوس که فرمان نرسید

خواستم زاَبر کرم ریزش بارانِ شِفا
چشم ها را بجز از بارِش باران نرسید

اقتدارِ ادبم حال خوشی داشت به دل
هیچ شاعر به مقامِ دلِ ” حرمان ” نرسید[1]

[1]. حرمان تخلص زنده یاد استاد اقتداری ست که در اثر بیماری کرونا در گذشت
جانش قرین رحمت الهی باد

طازق خراسانی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. علیرضا حکیم

    آذر 5, 1399

    درودها بر شما حضرت استاد طارق
    سروده ای زیبا و کامل و غمگنانه در حق استادی مسلم بود و به حق که این استاد گرانمایه و نجیب بر همه ی ما حق استادی داشت.و شعر شما هم نشان از وفا و صداقت در مضمون و محتوا داشت و سوزناک بود با حرمان هم نوایی داشت و دیو مرگ تشبیهی بلیغ و به جا بود.جای احسنت دارد
    بر روان پاک او هزاران درود باد
    با احترام

    در شعر تویی به نام حرمان
    هستی به برم به قیمت جان

    استاد عزیز اقتداری
    در قلب همه تو جای داری

    باور نکنم که پر کشیدی
    در مامن قدس آرمیدی

    فردوس همیشه جایگاهت
    با چشم ترم کنم نگاهت

    علیرضا حکیم

نظرها
  1. درودها جناب طارق

    برایتان آرزوی صبر جمیل دارم

    و برای آن پاک نویس علو درجات را

    امید که دیگر غم نبینید و شاد کام باشید

    💐💐💐💐💐

    • طارق خراسانی

      آذر 5, 1399

      سلام مازیار عزیزم

      سپاس از حضورتون

      در پناه خدا سلامت باشید 🌹

  2. سلام بزرگوار سوگنامه خوبی بود اقتداری ادیب بزرگی بود در بیشتر جاها اورا دیده بودم خداوند اورا رحمت کنددر پناه خدا
    💐💐💐💐💐💐🌿🌿🌿🌿🌿🍃🍃🍃

    • طارق خراسانی

      آذر 5, 1399

      سلام دوست شاعرم

      بله دقیقا
      استاد اقتداری بی ریا و شاعری پاک بود

      سپاس از مهر حضوزتان 🌹

  3. جواد مهدی پور

    آذر 6, 1399

    سلام و احترام محضر استاد گرانمقام

    یاد و خاطر استاد فقید جناب اقتداری عزیز گرامی باد
    روشان شاد و قرین رحمت واسعه الهی باد

    گوهر گرانبهایی از جمع یاران پاک رفت

    حضور سبزشان در جمع اهالی شعر و ادب ،سکینه ی مطمعنی و ارام بخش روح و روان بود .

    چقدر بی ریا وقت خودشان را صرف شاگرد نوازی ها می کردند و تعلیم می دادند .
    راهنمایی های ارزشنمدشان هرگز از لوح دل و جان نرود

    برای شما استاد عزیزم طول عمر با عزت و سلامتی ارزومندم

    درود بر شما

    💐🙏💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا