🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 الا یا ایهالساقی

(ثبت: 5953) اردیبهشت 16, 1397 

الا یا ایهالساقی ادرکاسا وناولها

گرانی می کند غوغا کجا رفتند عاقلها

رفیقی تاشنید این نکته را گفتا سفر کردند

گروهی هم کمی تا قسمتی رفتند ساحلها

زمانی که تمام عاقلان مشغول خود هستند

نمی بینند جوی خون به راه افتاده از دلها

رئیس شهر گفته شهرتان را می کنم آسفالت

که تا از کوچه هاتان ذره ای کمتر شود گلها

اگر یک صبح از خواب گران خویش بر خیزیم

زنیم یک اتکت زیبا به پاکتهای فلفلها

دهیم از پول بیت المال غارت گشته مردم را

اگر یک روز بگذارند دزدان واراذلها

به می سجاده رنگین گرت پیر مغان گوید

الا آنکه زدی بر سینه ها مان مهر باطلها

موسی عباسی مقدم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):