🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ایران بانو

(ثبت: 269953) خرداد 6, 1403 

 

دخترِ آتش و غزل ، ارسْ گیسو ، شعله ور
یسنایِ بارانِ سماع ، روحِ آناهیتایِ من
بر چینِ هیرمندْ دامنت خونِ سیاوش ها به رقص
آزاد چون بوسهْ رها ایرانِ آتشْ پوشِ من
خزر در آغوشِ تو مست از سوگِ چیچَست موجِ خون
هامونِ بوسه خواه لبش از اشکِ سیستان غرقِ خون
فرشی که بانویِ خیال بر دارِ موهایِ تو بافت
سپندارمزدِ گمشدهْ بر تن کشید ایرانِ خون
گوشواره یِ گیسوم به گوش ، فیروزهْ چشمت غرقِ راز
جیحون و بویِ مولیان ، شیرازِ مستت غرقِ راز
جدالِ اهریمن و نور نقشِ اورامانْ دامنت
شولایِ یزدْ بر تن کشید شهبانویِ ایرانِ راز
اسلیمِ تاجِ آتشِ قلبِ اهورا بر سرت
از شعرْ حریرِ پیرهن ، غزل به موهایِ تو مست
سوشیانتِ نور لبخندی از لبهایِ صحراییِ توست
به رقصْ بارانْ شعر گریست بر دامنِ ایرانِ مست
آزاده دختِ آریا ، سرکش ترین روحِ جهان
بانویِ عشق ، موعودِ نور ، میترایِ رازآلودِ من
زیبا نگار ، شیرین و ماه ، لیلایِ شبْ گیسویِ من
منشورِ آزادی و راز بر مویْ بافت ایرانِ من

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا