🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ایران ما

(ثبت: 261668) تیر 16, 1402 

 

از خنده بر لب داشت دائم این وطن، ایران ما
آکنده از فرهنگ بوده این کهن ، ایران ما

آزاد اندیشی ، بهای مردمی روشن ضمیر
بالنده علم و خرد ، این انجمن ، ایران ما

تاریخ او سرزنده و جاوید می ماند ابد
ارزنده حرمت داشت نامش از سخن، ایران ما

افسوس در دوران ما، نا بخردان روزگار
بر مسندش ، از یک تبار اهرمن ، ایران ما

افسوس ها بر مردم دور از ادب ساکن در او
شرمنده باید بابت هر زخم تن، ایران ما

رویای شاهانی که قصد سرفرازی های او
شد نقش بر آب و فنا دشت و دمن ، ایران ما

جان های بسیاری برای سربلندی شد نثار
هرگز نبخشد از سر بی غیرتی تو و من ، ایران ما

ادریس علی زاده

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    تیر 19, 1402

    درود بر شما
    موفق باشید ان شاء الله 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا