🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای عزیزان ای حکیمان بشنوید

(ثبت: 267164) دی 30, 1402 

 

ای عزیزان ای حکیمان بشنوید
ای هر آن کس خویشتن داند عبید
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مُلک مطلق مالِ ربِّ العالمین
غیر او را مُلکِ مطلق نیست یقین
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هرچه داری حاجتی از او بخواه
او نیازت را کند تا رو به راه
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چون که خلّاق است خزائن پیش او
تو که مخلوقی برو در کیش او
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
بنده اش شو حرف حق را کُن قبول
جهل و بشکن تا نشی هرگز ملول
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
کن اطاعت امر علّام الغُیوب
عیب پوشان اوست ستّارالعُیوب
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نفس خود را از رَذالت پاک کن
روح خود را عازم افلاک کن
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هر چه حق باشد همان را پاک دان
آنچه باطل است تو ناپاک دان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
چونکه حق را دوست میدارد خدا
کار باطل خبط شیطان است ادا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
سالکی گر راه حق را برگُزین
دان خداوند را همیشه در کمین
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
کار خیرت ده برابر هست حساب
کار شرَّت یک نوشته در کتاب
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
یا اولو الاَلباب رُو اندیشه کن
خیر بهتر را بگیر و پیشه کن
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
رستگاری خواهی اندر دو جهان
خیر کن تو آشکار و در نهان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
تا توانی حقِّ ذی الحق کُن ادا
خویشتن را در رهِ حق کن فدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
ذکر حق گو باش در یاد خدا
ظاهر و باطن هم او را کن صدا
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گو خدایا ای حکیم ومهر بان
آمدم بر آستانت ده امان
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هیچ کس را غیر تو نیست قدرتی
عفو کن ما را تو کان رحمتی
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
آبرویم حفظ کن یا ذالجلال
تا همیشه من به یادت حال و قال
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
این نصیحت بشنوید یا ذالعقول
هیچ شرکی بر خداوند نیست قبول
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هر که مشرک است خدا را ، زود و دیر
خویشتن را کرده در دامی اسیر
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
شرک باشد بر خدا ظلمِ عظیم
چون خداوند است سُبحان و قدیم
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هیچ اعمالی ز مشرک نیست قبول
درک کن این یا ظلوماً یا جهول
⚘⚘⚘⚘⚘⚘
هرچه مشرک می کند حبط است و حبط
چون خداوند گفته اش حق است و حق
⚘⚘⚘⚘⚘⚘

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود زیبا ودلنشین سروده اید
    ⚘⚘⚘⚘
    زنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا