🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای کرامت تمام عصرها

(ثبت: 263790) شهریور 22, 1402 

 

در میان این همه سپاهی ات بویی از وفا چرا نمی رسد؟
با تمام این جفا، سخاوتت بی گمان به انتها نمی رسد

تا جوانه زد نهال دشمنی در سیاهی سپاه بی بصیر
یک به یک سوار موج وعده ها … ،راهشان به مقتدا نمی رسد!

اهل جیفه های پست این جهان گوهر دفینه را نمی خرند
دست کوته گرسنگان حرص تا نخیل مجتبی نمی رسد

ای غریب کوچه های بی کسی سربلند نرمش زمینه ساز
عقل این جماعت پر از گناه تا قضای اقتضا نمی رسد

با غرور خسته ات چه کرده اند؟ ای کرامت تمام عصرها
شرح قصه ی غمت نگفتنی است، گریه هم به داد ما نمی رسد

شرح قصه ی غمت نگفتنی است، لیک گفته ای زمان احتضار
هیچ روزِ غمگنانه در رثا، پای عصر نینوا نمی رسد

 

( رضا محمدصالحی )

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    شهریور 22, 1402

    با غرور خسته ات چه کرده اند؟ ای کرامت تمام عصرها
    شرح قصه ی غمت نگفتنی است، گریه هم به داد ما نمی رسد

    شرح قصه ی غمت نگفتنی است، لیک گفته ای زمان احتضار
    هیچ روزِ غمگنانه در رثا، پای عصر نینوا نمی رسد

    سلام
    تسلیت
    عالی

  2. مهرداد مانا

    شهریور 22, 1402

    سلام بر دوست نازنینم
    البته یک مرام و مسلک نداریم . ولی حرمت این قلم واجب است

  3. کبری محمدی

    شهریور 22, 1402

    با غرور خسته ات چه کرده اند؟ ای کرامت تمام عصرها
    شرح قصه ی غمت نگفتنی است، گریه هم به داد ما نمی رسد

    شرح قصه ی غمت نگفتنی است، لیک گفته ای زمان احتضار
    هیچ روزِ غمگنانه در رثا، پای عصر نینوا نمی رسد😔 😔

    سلام
    عالی و تاثیر گذار سروده اید. غم را با تمام وجود حس کردم
    قلم تان استوار
    پاینده باشید به مهر یزدان
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  4. طارق خراسانی

    شهریور 22, 1402

    سلام بر استاد گرانمهر

    عالی ست
    سوز دلی در این اثر نفیس است

    در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  5. زهرا وهاب

    مهر 11, 1402

    دست کوته گرسنگان حرص تا نخیل مجتبی نمی رسد

    برقرار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا