🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زهی خیال خوش

(ثبت: 264297) مهر 9, 1402 

 

چه روزها که یک به یک گذشت و کم نشد
از این غرور لعنتی، که کهنه هم نشد

چه درس ها که پیش رو نهاد زندگی
از آن همه یکی نشد نشانه ام، نشد!

نشد که روز ما به شب رسد کنار عشق
نشد که شب سحر شود بدون غم، نشد

کنار نهر زندگی نشسته ایم و عمر
گذشت و جام زندگیِ مان که جم نشد

بلند قدرِ آرزو و دور راه ِآز
نصیبِ طفلِ عقل ما مگر ستم نشد؟

چه ارگ های آرزو که با تزلزلی
خراب شد، ولی یکی شبیه بم نشد

سلام می¬کنم به خلسه و خیال خوش
که شد میسرم هر آنچه گفته‌ام نشد!

(رضا محمدصالحی)

 

 

 

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مهر 9, 1402

    سلام
    متاسفانه همین طور است که می فرمایید . داستان زندگی و عشق آدمیزاد همین است

    • رضا محمدصالحی

      مهر 9, 1402

      سلام مانای عزیز

      نمیدانم چرا از فحوای این سروده بن بست و غم و … برداشت شده و بدتر آنکه دغدغه شخصی شاعر تلقی شده در حالیکه شعر به ماهو شعر است و هر کسی میتواند با آن هم ذات پنداری کند ، به هر حال از حضورتان ممنونم

  2. طارق خراسانی

    مهر 9, 1402

    سلام بر حضرت دوست

    روزگاران بدی ست
    قحطی شادی و‌ فراوانی غم است
    نمیدانستیم به اینجا خواهیم‌رسید
    اینجایی که من ایستاده‌ام یک‌نفس تا پایان است

    در پناه خدا 🌿

  3. شاعر ارجمند
    ادیب فرهیخته
    غزل زیبایتان را خواندم و لذت وافر بردم
    مهرتان ماندگار

  4. جناب رضا محمد صالحی ارجمند
    درود بر شما واقعیت را بیان کرده اید اما صبوری لازم است
    پشت هر ابر سیه خورشید است
    🙏🌺🙏🌸🙏😔 🙏💐🌿

  5. زهرا وهاب

    مهر 11, 1402

    چه ارگ های آرزو که با تزلزلی
    خراب شد، ولی یکی شبیه بم نشد

    سلام برادر شاعرم هزار ماشاءالله بسیار زیبا بود

  6. علی معصومی

    مهر 13, 1402

    درودها بر شما
    حناب صالحی نازنین
    ذوقتان جوشان

    ♡♡♡
    به نخل های سربریده دل مبند نازنین
    به سرزمین مردگان کسی علم نشد

    ♡♡♡

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا