🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بازی آزادی

(ثبت: 236345) بهمن 27, 1399 

بازی آزادی

خوب می دانم،
همه در چاه تنهایی شان گریه می کنند
آزادی طعمه ی حقیری ست
در توری نظام جهان
و عشق چون جام جهان نما
به دست هر کسی نمی افتد
تطابق من با تو ما نمی شود
وقتی که دین با سیاست می جنگد
زبان و دین و رنگ
قوم و ملیت و فرهنگ
همه روی تاس آزادی اند
بازیگران این بازی
هزاران هزار، من و توییم
تا، بوی ما شدن می آید
بازی آغاز می شود
شایعه،
دیپلمات،
جنگ،
و نیرنگ چون تگرگ می بارد
و مزرعه ی امید سرتاسر خون می شود
و رسانه حرامزاده ی دجال
باز رنگ و بوی دروغی ترین امید را تزریق می کند
و مغزهای نوشکفته را فلج می کند
و ویلچر تنها راهِ مانده برای ادامه ی حیات می شود
اینگونه بازی آزادی
رقم می زند جهان ما را
و پیشاپیش نُستِراداموس
فال گیر فنجان های خالی می شود
و تابو می شود بازی آزادی
و چه خوب است دنیای بالا سری ها
و چه زیباست خیمه شب بازی های ما
پول،
وقت،
احساس
شعور،
همه از ما
و چه خوب،

خنده و گریه هم مال ماست
بازی آزادی

تماشاگر می خواهد
جادویی شبیه معجزه
که چشم یمان سکته کند
و قلبهایمان آلزایمر
مغزهایمان فنجان پر از قهوه
برای فال های روز مبادا.

21/9/1393

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    بهمن 27, 1399

    سلام و درود برشما شاعر زیبا نویس
    و زیبا اندیش
    دستمریزاد
    🌹🌸🌼🍁

  2. امیر اصلانی

    بهمن 27, 1399

    درودها
    شعری اندیشه ورز همراه با تصویر های ناب

    و با پایانبندی محکم

    دستمریزاد💐💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا