🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با خویش خود شو همنشین

(ثبت: 260775) خرداد 18, 1402 

 

در حال خود حاضر شوی
بر درک خود شاهد شوی

گر ناظر جانت شوی
حاضر به احوالت شوی

درگیر تن یا اسم و رسمِ خود شوی
با نَفسی و غافل زِاحوال خود شوی

گر غافل از نَفسَت شوی
در جان و تن حاضر شوی

در خود که با خود یک شوی
یکجا ز خود بی خود شوی

آن لحظه حاضر میشوی
ناظر بر اسرار خود شوی

این نکته را صاحب شوی
در پیش خود حاضر شوی

این نکته از شعرم بچین
با خویش خود شو همنشین

گو حرف دل با خویش خود
برجان بگیر، پندی، زاسرارِ خویشِ خود

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 18, 1402

    سلام و درود و خدا قوت