🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 این آغاز طلوعِ حضور است

(ثبت: 255916) بهمن 17, 1401 

 

امشبی را که درآنید غنیمت شمریدش
این دمی را که توانید فرصت شمریدش

این شب و
این دم و
ایام محرم
این غم و
این ماتم و
این راه مُقدم

این راه مُقدم، این ناله و ماتم
این اصل و اصالت، این درکِ مُسَلم

این فهم عمیق است
این اصل و دقیق است

یا ساقی روح است
یا عامل کوچ است

یا جان و جهان است
یا درک و بیان است

یا حامل راز است
یا صاحب ساز است

این روح زمین است
این حولِ ضمیر است

آداب و اصول است
این عشقِ حلول است

این جامعه و تن پوش
این فاعل مدهوش

این روح و شکوه است
این فعل ورود است

این بستر رود است
این اصل حضور است

این صاحب فال است
که در فعل حضور است

این لحظه و این حال
این زمان و این فال

در چرخۀ حاضر، اسرار صعود است
آگاهی رود است و ناظر به حضور است

این عشق و طلوع است
این کشف شهود است

آغاز راه است
آغاز طلوع است

این لحظه‌ی نابی است
که مشتاق وصال است

این عشق وصول است
این حاصل نور است

این عشق الهی
این هدیه روح است

این عاشق عشق است
این نیک سرشت است

این عاشق جان است
که در هوش و حضور است

زین پس، این آغازِ طلوعِ حضور است

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 17, 1401

    سلام و درود و خداقوت

  2. امیدوارم در مسیر زندگیت همیشه موفق و موید باشی استاد گرانقدر محمدجوادمنوچهری شیرازی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا