🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بخت با آن کس به اقبالی بلند

(ثبت: 210539) خرداد 19, 1398 
بخت با آن کس به اقبالی بلند

جام را پر کن به ما ده ساقیا
تا برون یک لحظه از تن روح را

گر چه اسبابی جهان را هست هان
فیه و مافیها جهانی برملا

از تعلّق هر چه در هستی جهان
ما بری چون زاهدانی پارسا

سایه طوبی سدره اشجر را نگاه
سایبانی هچو سروی روی ما

بخت با آن کس به اقبالی بلند
آن جنان باغی تصاحب مثل لا

پنج روز عمری گذر ایام را
دم غنیمت شادمان زی چون هما

قاف کوهی را نگاهی یک نظر
سی برابر مرغِ سیمرغی به پا

هر کجا دیری کلیسا خانقاه
جای خلوت مسجدی باشد ثنا

پُر کنی باری دگر ساقی قدح
نوش جان سازم که از جسمی رها

ولی اله بایبوردی

10/ 03 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا