🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بداهۀ بی منطق

(ثبت: 224264) فروردین 3, 1399 
بداهۀ بی منطق

 

شنیدم که لیلی سیه فام بود.
کمی ترکه ای، نازک اندام بود

دوتا اختلاس کلان کرده بود
یکی دزدی و دیگری وام بود

از آنجا که ژن های خوبی نداشت
به کاری که می کرد ناکام بود

پدر عارف و مادر از زاهدان
هم از گاو داران بی دام بود

به مجنون بیچاره لیچار گفت؛
که دستش به دست گل اندام بود

گناهش ز جرم و جرائم گذشت
فقط وصف اعمالت، اَجرام بود

چنان دائم الصّوم و پاکیزه خوی
تو گویی به لندن در احرام بود

گدا زاده ای بود، شانسش گرفت
که هم سفرۀ اهل برجام بود

چنان اختلاسش ز اخلاص بود
که گنجینۀ مُلک و اسلام بود

چو کِشتی تکان خورد و چپ، راست شد
سر انجام محکومِ اعدام بود!

به پایان رسید این بداهه ولی…
یقینا اوین، مدتی،… جام بود!

#رضـــــازمانیـــــان_‌قوژدی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    فروردین 3, 1399

    درود بر جناب زمانیان نازنین
    زیبا سروده اید
    🌿👏👏👏👏

    برای سیه چرده آن زمان
    شنیدم نه دوش و نه حمام بود
    نه تنها همین مشکل خاص که
    برای همه مردم عام بود

  2. ولی اله بایبوردی

    فروردین 3, 1399

    سلام

    استاد زمانیان عزیز

    بداهه زیبایی

    یاد آور : اختلاس ، رشا ارتشا و …

    دستمریزاد

    تقارن عید مبعث با سال نو مبارک

    تقدیمی : 🌸

    🌿 بقا ، عمرِ زالو ، ببینی ، ولی 🌿

    سیه فام لیلی ، چو مانکن ، نما
    نه شایسته فردی چه گویی دلا

    به ترفند ، مکری بکرد اختلاس
    ز ناسی حقی ، بینِ خلقی رها

    اگر زاده عارف ز ، زاهد هم او
    ذخیرت بد اعمال او ،هر کجا

    گدا زاده ای بود ، حالا ببین
    ز ، دی یاد لا حال را گو به ما

    به احوال آن والدینی قسم
    قسم یاد افکار هر یک هبا

    به حُکمی تولّد ،چو زالو مکد
    مکد خون خلقی که یابد بقا

    بقا ، عمرِ زالو ، ببینی ، ولی
    همان مار ضعفی بشد اژدها

    ولی اله بایبوردی

    03 / 01 / 1399

    🌸🌸🍃🌿🍃🌸🌸

  3. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 12, 1399

    درود ها استاد
    بسیار زیبا و دلنشین است
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا