🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برای امیر

(ثبت: 256410) بهمن 30, 1401 

 

تُرا
نَسب از کدامین تبار بدانم
به تاریکخانهٔ سدره پوشانِ قجری
که
کور بود گرهٔ کار مردمان از حرمسرایِ روسپیان
جهلِ مقدس حتی در شپش هم ساری
شاه لوده به آغوشِ عیاشی
مردمان فوج فوج به تیغِ جزام
فکرت تو اما ،،، دانش سرائی نونهاد،،،
کدامین الهام؟؟
از بسترِ اندیشه ات فانوسی گشت در دار الفنون
آه از عجز خلقِ به یأس خفته
درنگی نیاسودی وُ هرگز نگذشت بر تو شامی
مگر به دنج های کر و کور شمعی افروزی
و
با چشمانی که گوئی حرامشان بود خواب
بس بدعت بدادی به آفاقِ ضُمخت
ای دریغا
جهل چه ناجوانمردانه برید رگهٔ علم و حلم
که مدید زمانی دیگر نیامد در آن بیشه…… مددی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    بهمن 30, 1401

    درود جناب خانمحمدی
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی در پناه حق 🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    بهمن 30, 1401

    سلام و درود

    بسیار عالی

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌🌱

  3. مهرداد مانا

    بهمن 30, 1401

    سلام

    استاد شهرام ناظری در مورد امیر ، اجرای به یاد ماندنی داشت که به نظرم می توانید فایل صوتی آن را به این شعر ضمیمه کنید .

    • بسیار سپاس از لطفتان استاد ارجمندم مانای عزیز حضورتان در هر محفلی آذین دلهاست

  4. درودها بسیار عالی 👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا