🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برباد رفته ها _ 20

(ثبت: 1955) تیر 21, 1395 
برباد رفته ها _ 20

1

دوست داشتن

دروغ است

این را از

آوار هزار آرزوی خفته

که پس از رفتنت

بر سرم می ریخت

فهمیدم

####

2

چشم بستن را

بر دوست داشتنی ها

نیک آموخته ام

پشت پلک هایم

هزار قافله از اشک

بی قرار

فریاد می کشد!

#####

3

برگرد به دریا را

صیّاد

وقتی به ماهی گفت

که در کام قلاب

دور از آب

زندگی را

از یاد برده بود!

#####

4

تنهایم

شبیه کوهی

جا مانده در سینه دشت

که سراغ از امتدادش را

از چشمان آسمان می گیرد

#####

5

هر بار

نخ بادبادک سرنوشت

ما بین انگشتانم چرخید

تا طوفان

فقط

چند قدم

باقی مانده بود

#####

6

شکسته ام

شبیه شاخه ی تنومند درختی

که شکوفه قامتش را پوشانده

و

در اوج بهار

به عزای احساسش

می نشیند

######

7

تلخ است

هر دم و بازدم سینه ات را

سنگینی

قلبی شکسته

به بیداری کشاند

######

8

در این پیچ و خم دلگیر احساس

اینبار به مهر

تو دستانم را بگیر

مرا که

با هر قلبی هم آوا شدم

عاقبت

چشمانم را

به سنگ تنهایی

به خون

آراست!

##### 

9

قلبم را

خامی احساسم

تلخ می برد

آن هنگام که

چشمانم

از باور واژه ها

به خون نشسته

 

بچگیام

پانزده تا نوزده تیر ماه نود و پنج

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):