🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برخیز و ز این دیده بپرهیز و بر آن باش

(ثبت: 4528) مرداد 7, 1396 
برخیز و ز این دیده بپرهیز و بر آن باش

برخیز و ز این دیده بپرهیز و بر آن باش

بر دیده بکش دست و زغفلت به امان باش

از خویش بترس و زغفلت تو بپرهیز

با خویش همان باش که با اهل جهان باش

در خویش نشستی به سهولت وبه مستی

در خواب مکافات جهان دور ز گمان باش

بر حجله این خصم که داماد جهان است

صد کشته به تظلیم و ز آن بس نگران باش

فرهاد به خواب استُ نه لیلی به هوایش

بر حسرت ایام تو عاقل به زمان باش

آن دشنه که از روز ازل بر دل ما هست

بر خون جگر خوردن و مردن به اذان باش

صد بیشتر از نیش جهان در خور ما شد

با طیینت این یار به آخر به جنان باش

با اشک سرودم و به آخر نرساندم

ای وای  از این دوره تزویر به امان باش

فرزین.م

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):