🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برگرد

(ثبت: 258500) فروردین 27, 1402 

این غزل از زبان دوست عزیزی ست که پدرش یک روز قبل از اینکه فوت کند پیش او آمده بود

آغوش تو فراغت من بود روز پیش
جانت هنوز سهم بدن بود روز پیش

بابا، تنت به بندِ مشیت نرفته بود
بیگانه با کلاف کفن بود روز پیش

وقتی که آمدی به تو گفتم بمان، نرو
با تو زیاد جای سخن بود روز پیش

با اینکه خنده کُنجِ لبانت لمیده بود
روحت ولی، اسیر مِحَن بود روز پیش

با همسرت که مادر دُردانه ی من است
گویا حدیثِ عشقِ کهن بود روز پیش

برگرد و باز قسمت من شو پدر، همین
آغوش تو فراغت من بود روز پیش

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 27, 1402

    سلام استاد حجت

    برای بنده مسلم شد حضرتعالی شاعر بزرگی هستید.
    دلیلش کاملا روشن است.
    کسی که چنین شعری را آن هم مضمونش را از زبان دوست خود بشنود و بسراید باید شاعری توانا باشد.
    خدا تمام رفتگان را بیامرزاد از جمله رفتگان آن استاد و پدر عزیز دوست گرامی تان را

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌👌🌱

    • معین حجت

      فروردین 27, 1402

      سلام و عرض ارادت استاد طارق گرامی …
      سپاسگزارم ، بزرگوارید …
      در محضر شما بزرگواران شاگردی بیش نیستم، شما به این کمترین لطف دارید …
      بله استاد، خدا هم همه ی رفتگان را بیامرزد و هم از سر تقصیرات بنده حقیر در گذرد، ان شاالله …🌺🌺🌺🙏🙏🙏🙏

  2. علی معصومی

    فروردین 27, 1402

    ای لاله از چه بوده که غارت شدی و باغ
    آسوده در محیط چمن بود روز و شب
    ♡♡♡
    درودهای فراوان
    جناب استاد حجت نازنین
    ♡♡♡♡
    سرکش تر از همیشه قفس را شکسته ای
    همواره جوشن تو به تن بود روز و شب

    • معین حجت

      فروردین 27, 1402

      ارادت جناب مهندس معصومی…
      سپاس فراوان از توجه و البته بداهه زیبایتان …
      زنده و سلامت باشید💐💐💐

  3. فروردین 27, 1402

    سلام استاد
    شادی به‌یاد روحشان
    بسیار زیباست و ملیح نغز شعرتان

    اطرافِ بیشه‌چشمِ تو ببرِ امید داشت

    شیری درونِ معبدِ تن بود روزِ پیش!

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 27, 1402

    سلام استاد
    شادی به‌یاد روحشان
    بسیار زیباست و ملیح نغز شعرتان

    اطرافِ بیشه‌چشمِ تو ببرِ امید داشت

    شیری درونِ معبدِ تن بود روزِ پیش!

    • معین حجت

      فروردین 27, 1402

      درود استاد لاهیجی گرامی …
      سپاسگزارم بزرگوار …
      زنده باشید💐💐💐

  5. فریبا نوری

    فروردین 27, 1402

    درود جناب حجت گرانقدر
    بسیار زیبا و اثرگذار

    • معین حجت

      فروردین 27, 1402

      سپاس از نظر لطف شما بانو …
      سپاسگزارم🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا