🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهترین شاعر کیست؟

(ثبت: 230455) مرداد 31, 1399 

#شعرسبز / #چندآهنگ
به نام بهترین شاعر کیست؟

استاد پرسید:

شاعر نادر کیست؟

بهترین شاعر کیست؟

چند ثانیه…

هر کسی، پاسخی داد

چند دقیقه…

و خودش گفت:

آن که بی واژه، شعر می گوید

و کمی مکث کرد

فکرش را آراست

حرفش را ویراست

و گفت:

آن که بی واژه می شود خودِ شعر

مدتی طی شد

شاعری، باز، شعر نابی ساخت

او سرش را به آسمان انداخت

همه گفتند: آن پرنده ی سرخ….

(چندآهنگ، شعری ست با پردازش عروضی متنوع تر از عروض سنتی و نیمایی و موزون تر و قافیه مند تر از شعر سپید.
تقطیع لَخت های این شعر سبز/چندآهنگ
به ترتیب:

مفعولُ فعلن/
فاعلاتن فعلن/
همان/
فاعلاتُ فع/
فاعلاتن فعولن/
مفتعلن فع/
فَعَلاتن/
فاعلاتن مفاعلن فعلن/
فَعَلاتن فَعَل/
مفعولن فعلن/
(همان)/
فَعَل/
فاعلاتن مفاعلن فَعَلن/
فاعلاتن فع/
فاعلاتن مفاعلن فعلن/
(همان)/
فَعَلاتن مفاعلن فَعَلن.//)

#محمدعلی_رضاپور (مهدی‌)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا