🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به حافظ بگویید جای تو سبز

(ثبت: 246131) اسفند 21, 1400 

 

چه غم ؟ تا که ابرو کمان با من است
گل آوازه ی کهکشان، با من است

جهانخواره را گو که بی تو چه داشت؟
تو را دارم اکنون، جهان با من است

نباشد اگر سرو زیبا به بَر
به دیده که اشکِ روان با من است

به حافظ بگویید جای تو سبز
که فرخنده جانِ جهان [1] با من است

نترسیده از موج دریای عشق
به هر موج آن، همچنان با من است

تو گویی ز پیری؟! چه باکی به دل؟
خدا را که بختِ جوان با من است

« چه غم دارم از تلخی روزگار،
شِکر خنده ی آن دهان، با من است[2]»

7 آذر 1392
[1] – جهان؛ تخلص جهان ملک خاتون شاخه نبات حافظ می باشد که در عصر وی از شعرای بزرگی بوده است.
خانم پروین دولت آبادی دیوان جهان ملک خاتون را در کتابخانه ی ملی فرانسه جُست و آن را در ایران به چاپ رساند.
[2] – بیت از فریدون مشیری

 

 

 

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 21, 1400

    🌺🌸🌻🌺🌸🌻🌺

    • طارق خراسانی

      اسفند 21, 1400

      سلام

      سپاس از حضور بهاری آن عزیز

      در پناه خدا 🙏🌹🙏

  2. فریبا نوری

    اسفند 21, 1400

    به حافظ بگویید جای تو سبز
    که فرخنده جانِ جهان با من است

    درودها استاد خراسانی گرانقدر

    بسیار زیبا هم شعر و هم پی نوشت ها

    🌷🌷🌷🌷

    • طارق خراسانی

      اسفند 23, 1400

      سلام و درود به بانوی مهربان پاک

      سپاس از مهر حضور آن گرانمهر

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. مینا یارعلی زاده

    اسفند 22, 1400

    سلام و درودها باباطارق عزیزم
    سراسر شعر زیبا ، شورانگیز و دلنشین است
    انتخاب بیت محبوب برایم بسیار سخت بود
    لذت بردم از خواندن این شعر پر انرژی
    👏👏👏👏👏👏

    از عشق که می گویی
    دهانم شیرین می شود
    بیستون دلم
    یاد فرهاد می کند

    بداهه پیشکش
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 23, 1400

      وقتی مجنون می شوم
      لیلایم می شوی
      و بر بلندای قامت تو
      چه شیرین می توان فرهاد شد

      تقدیم دختر عزیزم

      سپاس از مهر نگاه و بداهه بسیار زیبایت

      در پناه خدا…….. 🌿👏🙏🌹🌿

  4. سیاوش آزاد

    اسفند 29, 1400

    سلام سال نو و قرن جدید مبارک
    قدم به کلبه درویشان ننهادید ابتهال آزادی منتظر نگاه شماست باشد که یاداور این شعرتان باشد
    می روم با جنودِ آزادی
    با سلام و درودِ آزادی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا