🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیداد…

(ثبت: 241941) مهر 5, 1400 
بیداد…

 

پشتِ این چهره یِ مَنحوس چه پنهان کردند؟
یـک جـهان ظلم… که با ملـتِ افـغان کردند

بَسکـه خـود را خَلَفِ دین و شریعت خواندند
از دیانت هـمـه را سخـت پـشـیـمان کـردند

بـا تـظـاهر بـه تَــدَیُّـن وَ تَـقَـدُّس این قوم
دِشـنـه در کـالـبـدِ… بـاور و ایــمان کـردنـد

اَنگِ تکفـیـر به هر کس دلشان خواست زدند
یاوه گفـتـند، وَ مَنسـوب… به قـرآن کــردنـد

هر چه شد نـوچه و مُــزدور و اَجـیــر آوردند
وَ مُـسَـلَّـح هـمه را تا بُـنِ دنــدان کــردنـد

روز و شب مَردمِ هـم میـهنِ خود را کُشـتـنـد
وَ بـه کشـتـار و جـنـایـاتِ خود اِذعان کردنـد

مُعترض هر که به این شیوه یِ شَـرم آور شـد
بـعـدِ شـلاق زدن… راهــیِ زنــدان کــردنـد

طالبان هر چه کـه در چَنتِه یِ خـود داشته اند
صَـرفِ نابـودیِ… حُـرّیَّـتِ انـسـان کــردنــد

کـاش… این فِرقِه یِ بَـد سـابـقـه می دانستند
کـه چـه بـا وِجهه یِ اسلام و مسلمـان کردنـد.

مهران اسدپور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):