🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیست لیتری تنها

(ثبت: 263239) شهریور 7, 1402 

بسم الله الرحمن الرحیم

«بیست لیتری تنها»

اتاق تیره ی عشقم به شهر دلگشای تو
ندارد جایگاهی و نزیبد گلسرای تو

نگاهت را بیندازی به سوی هر دل زاری
من از ترس تُرُش رویت شوم پنهان ورای تو

بگو تاچند باید من به خواری تن دهم ای گل!
عطشناکم به آن گلبرگ های باصفای تو

صبا! هرچند صدها گل براو تاثیر نگذارد
گلی از جانبم برکن بگویش این برای تو

بیا بیس لیتری تنهای من را شعله ورتر کن
صبا! خواهی اگر باشم رفیق مشک سای تو

اَمی آن برق جانسوزم، اگر پرسید در سوگم،
چرا آتش به جانش شد بگو جانش فدای تو

امین اصلانی/ امیر اصلانی (اَمی)
۱۴۰۱

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 7, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در بیت پنجم واژه ی “بیس” محاوره هست که با زبان رسمی شعرتون هماهنگ نیست🍃

  2. فیروزه سمیعی

    شهریور 9, 1402

    درودتان باد جناب استاد اصلانی ادیب گرانقدر 🌞
    بسیار غمناک سروده اید 🌸🌺🌻🌷✨
    پاینده باشید و سبز مانید و سرفراز
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️🌱