🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بی عمل

(ثبت: 222399) بهمن 24, 1398 

 

« بي عمل »

هر آنچه فرد بشر را ، چو دوست بگزيدم
كه بود آنكه ، من از دست او نـرنجيدم
زِ زجر مردم با دينِ ساده لوح بـترس
زِ ساده لوحيـشان ، كفرشان عيان ديدم
بسـا زِ مردم مغرور غرّه3 در ره دين
طريق كفر و دغل را ، به رسمشان ديدم
هزار مرتبه ياران من اين سخن گفتم :
كه كفر محض، من از ديندار بي عمل ديدم
طريق دين و ديانت ، زِ بي عملان مـپسند
چرا كه بي عملان ، كافرند و من ديدم
زِ بي عمل مـشنو، رأي و صحبتش جانا
كه رأي و صحبتشان را خطر بـسنجيدم
حسن زِ نطق زبانت ، همين عمل بشكاف
شكاف بي عملان را ، زِ دينشـان ديدم

٭٭٭
3- فريفته- متكبر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا