🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 445

(ثبت: 254156) دی 1, 1401 

 

باد نوروزي وزيد ، اي ياوران عيد آمده
وقت ناز و نـوش ما شد ، فرصت از دستت مده
موسم عيد است و وقت شادي و مِـي خوردن است
ساقـي سيميـن عـذاري آمـده در ميكده
٭٭٭
شيرين جهـان در نظرت جلوه نمايد
ناكام به خاكت بـسپارند چو فـرهاد
بر خود مـشو غـره ، تو اي سرو سر افراز
باكش نَـبُود خاك خورد سرو چه شـمشاد
٭٭٭
حسن دوباره گفتم ات ، به راه دين حق بكوش
غلام دين حق بـشو ، لباس معرفت بـپوش
به راه شيطنت مـرو ، غلام شيطنت مشو
صفـاي دين حق بـبين ، لباس عافيـت بـپوش
٭٭٭
حسن اين نكته شعرت ، به حقيقت كه نكوست
نيك و مرغوب تر آمد بـَرِ هر دشمن و دوست
تو كه با مردم دنيا همه ات صلح و صفا است
هر كه با صلح و صفا نيست ، يقيناً كه عدوست
٭٭٭
حسن اين مُردن تو فاقد عيش و طرب است
شعر نيكوي تو كـي فاقد علم و ادب است
مرگ ناخواستـه گـر عمر تو فاني نـكند
حرف پـُر فيض تو در ملت دانـا به لب است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. روحشان شاد استاد حسن مصطفایی ره

    همواره از اثار قلمی ایشان بهره می بریم

    درود بر شما دوست عزیز

    زنده باشید

    💐🍃🙏🙏🙏👏👏👏🌹

    • درود بر شما استاد
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. شيرين جهـان در نظرت جلوه نمايد
    ناكام به خاكت بـسپارند چو فـرهاد
    بر خود مـشو غـره ، تو اي سرو سر افراز
    باكش نَـبُود خاك خورد سرو چه شـمشاد

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    جان پدر شاد و در جوار حق باد
    اگر صجبت از روح نمی کنم علت آن است که روح بسیط است و همه ی عالم در روح شناورند و هیچ موجودی روحی مختص به خود ندارد اما تمام موجودات عالم صاحب جان مستقل هستند که انالله و انا الیه راجعون شامل جان می شود.
    جسم از خاک است و بر خاک باز می گردد و جان از خداست و به سوی خدا باز می گردد.

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏🌹💐🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. درودها بر لستاد دهنوی. روح پدر بزرگوار شاد و خانه دلتان گرم و آباد.
    زیبا بود. دستمریزاد.
    🌷🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر حسن مصطفایی را مورد رحمت واسعه خویش قرار دهد ، الهی
      آمین

      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. روحشان شاد🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 18, 1402

      درود ها بر شما
      تشکر از لطف شما
      خداوند شاعر را رحمت فرماید الهی آمین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا