🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 444

(ثبت: 254124) آذر 30, 1401 

 

خداوندا چرا خلقت به من گرديده اند بد دل
چرا خوشحال مي گردند ، اگر پايم رَوَد درگِل
خداوندا تو مي داني كه بركس بد نكردم من
تو خود بر من رهايي ده ، از اين زجر و از اين مشكل
٭٭٭
بپرسيدم زِ دانايـي ، چرا ترك جهان كردي
بگفتا از جهان مي پُرس، چرا ظلم اين چنان كردي
جهان بي مُروّت كي به من مهر و محبّت داشت
جفـا و جور از آن ديدم گراييدم به دل سردي
٭٭٭
جهان پيـر خوش منظر ، نـهد بر درد من دردي
به هر جايـي كه بگريزم بَـرَم آيد به پيگردي
جهان پير است و بي بنياد، از آن خونريزي اش فرياد
بـريزد خون من در خاك و خاكم را كُند گردي
٭٭٭
بر بام تاريك جهان ، ما گر بـپيموديم راه
روشنتري را بنگريم از شعشع خورشيد و ماه
هر چند فزونتر پي بريم ، روشنتر از اين بنگريم
كز روشناي صبح آن بيرون شويم از هر سياه
٭٭٭
تو را اي خيره سر گفتم ، كه از خود با خبر باشي
مـرو راه هوسبازي ، مـرو در راه عياشي
اگر پندم تو نـشنيدي و يا در خودسري ماندي
بـدان در عاقبت مستوجب قـهر خدا باشي
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 30, 1401

    همیشه با افتخار در سر کلاس درس عزیز بزرگوار می نشینم و یاد می گیرم
    یادشان گرامی و درود بر شما

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    آذر 30, 1401

    بپرسيدم زِ دانايـي ، چرا ترك جهان كردي
    بگفتا از جهان مي پُرس، چرا ظلم اين چنان كردي
    جهان بي مُروّت كي به من مهر و محبّت داشت
    جفـا و جور از آن ديدم گراييدم به دل سردي

    💐💐💐💐💐

    یاد و خاطر استاد فقید جناب مصطفایی گرامی باد

    روحشان شاد

    درود بر شما دوست عزیز

    💐🌿🙏👏👏👏🌹❤️

    یلداتون مبارک

    • سلام و درود استاد مهدی پور
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. صفا یغمایی

    دی 2, 1401

    درود و روحشان در آرامش.
    💐💐💐

    • درود بر شما استاد
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا