🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 441

(ثبت: 254050) آذر 27, 1401 

 

برادر جان بدقت بين كه آسايش به هر فردي نمي سازد
اگـر آسايشش باشـد ، به راه جهل مـي تازد
بسـا افـراد و مي ديدم اگر مي بودش آسايش
به آسايش فزون گردد ، طريق عقل مي بازد
٭٭٭
برادر جان تفكر كن ، مگر مغز سرت مست است
مگر الهام يزداني ، بر اين مغز تو نـنشسته است
خـدا را صنعتـي باشـد در اين مغـز بنـي آدم
چگونه صنعتي هست اين كه در مغز و بصر بسته است
٭٭٭
به دستاورد ما بنگر ، ببين ما را چه بر دست است
طريق عقل ما بنگر ، طريق جهل بشكست است
بيـا دانـا پسـر بـشنو ، بـشو همدست با عقلت
اگر خدمت برآن كردي به خدمت آن كمر بست است
٭٭٭
طريق عقل رحماني به مغز هر كه بنشسته است
طريق جهل شيطاني زِ مغز آن برون جسته است
خـدا هر فرد دانـا را دهـد الهام بر عـقلش
همين عقل سر آدم بر آن الهام پيوسته است
٭٭٭
فكرت به دنيا داري است در راه حق مكاري است
فكرت بر اين بيهوده كار ، در نزد حق عياري است
فكر هوس خواهي مكن ، دنيا كه فانـي مي شود
حق جاودان باشد ولي دنيـا ره بيداري است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 27, 1401

    حق جاودان باشد ولي دنيـا ره بيداري است
    بار دگر از کلاس درس زنده یاد ، استاد عزیزمان بهره بردم و به ایشان درود فرستادم . بینهایت آموزنده بود و ارزشمند و درود بر شما

    • درود بر شما استاد
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    آذر 27, 1401

    درود بر شما دوست عزیزم

    با زنده نگه داشتن یاد و خاطر استاد مصطفایی فقید
    از آثار درخشانشان بهره می بریم

    زنده باشید به مهر

    درود هاا

    💐🙏👏👏👏👏🌹❤️

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا