🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 443

(ثبت: 254102) آذر 29, 1401 

 

هـمان راه مسلمانـي اگـر بـهر تو دشــوار است
خداوند جهانـداري بر اين فكـر تو هم يار است
ره و رســم مسلمانــي در اين بازار اگـر نَبـوَد
هرآن فردي مسلمان است در اين بازار هوشيار است
٭٭٭
خــدايا هر مسلمانـي در اين بازار در كار است
به دوش هر مسلمانـي به مثل بار و سربار است
خــدايا هر مسلمان را در اينجا مي دهنـد آزار
ولي آن خود به خود گويد خدايي هست وستّار است
٭٭٭
به اوضاع جهـان بنگر ، خطاهـاي فراوانـش
به دنيـا نقطه ي اصلي شب قدر است و ارشادش
جفاهاي عرب بنگر، جهان را سر به سر پـُر كرد
زِ كردار جفا كاري و زآن گفتـار و كردارش
٭٭٭
ياران نكو بدانيـد ، اين پنـد و اين روايت
در راه حق بكوشيـد ، بي حد و بـينهايت
هركس به راه حق رفت ، سودش زِ مردمان نيست
وَز مردمان جلـو رفـت ، در راه مـعنويت
٭٭٭
بيشتر شيطان كه در دنيا خودش موسي ماست
زين سبب باشد كه رسم ما ، زِ راه حق جداست
هركه فرمانبر به شيطان شد، همان مكاري است
كي به رسم و راه و امر و نهي و فرمان خداست
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 29, 1401

    ياران نكو بدانيـد ، اين پنـد و اين روايت
    در راه حق بكوشيـد ، بي حد و بـينهايت
    هركس به راه حق رفت ، سودش زِ مردمان نيست
    وَز مردمان جلـو رفـت ، در راه مـعنويت
    ٭٭٭

    درود بر شما دوست عزیزم

    اثر درخشان زنده یاد استاد مصطفایی عزیز

    بهره می بریم

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🍃🙏🙏🙏🌹👏👏👏🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا