🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 442

(ثبت: 254078) آذر 28, 1401 

 

خداونـدا چرا دنيـا به من در حال جنگ است
زِ كج رفتاري دنيـا ، برايم عرصه گه تنگ است
چـرا نگذاردم دنيـا به راه راستـي پويم
چرا خلقش زِ كج راهي به راه زشت خرچنگ است
* * *
زِ يك دل زنده پرسيدم ، چرا دنيا به من تنگ است
به هر جا پا نهادم من، به پايم ضربه سنگ است
بگفتـا جهـل اين مردم زِ دنيـا بيشتر گرديـد
كه دنيا با فراخي اش به هر دل زنده در جنگ است
* * *
بپرسيدم براي من چرا اين عرصه گه، تنگ است
بگفتـا عرصه دنيا پُـر از آشوب و نيرنگ است
بگفتـا مردم دنيـا طريق راه كج رفتنـد
بگفتم راه كج رفتنـن ، طريق زشت خرچنگ است
* * *
زِ استادم بـپرسيدم ، مگر دنيا خوش آهنگ است
بگفت آري چنين باشد ولي با حكم حق جنگ است
بـگفتم حكم ما و حكم دنيـا يك رقم باشد
بگفت ازحكم ما تا حق ، هزاران بُعد فرسنگ است
* * *
برادر حرف من بشنو كه با هر راست رو جنگ است
كز اول كج روي جانـا طريق زشت خرچنگ است
مَـرو در راستـي جانـا كه مردم با تو مي جنگنــد
كه راه راست جان من در اين دنياي دون تنگ است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 28, 1401

    درود بر شما دوست گرامی

    روح استاد مصطفایی گرامی شاد

    از آثارشان بهره می بریم همچنان

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🙏👏👏👏🌺

    • درود بر شما استاد
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    آذر 28, 1401

    سلام
    زیبا و پندآموز
    روحشان شاد، نام شان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • درود بر شما بانو
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا