🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تدبیر نیست ..

(ثبت: 1747) خرداد 27, 1395 

بسمه تعالی

وحشتم از حمله ی شمشیر تیز و شیر نیست

طرح ابرو هایت  اما   کمتر از شمشیر نیست

موج گیسوهایت از طوفان دل برخاسته است

ساحل روی تو با این موج ها  در گیر نیست

 

شاه بر روی گسل کاخ مجلّل ساخته است

حرص بسیارست اما ذره ای تدبیر نیست

 

فکر ما را  با مُــــد و تزویر جامد ساختند

سخت سیمانیست حتی قابل تغییر نیست

 

نوش دارویی  برای مــرگ سهراب آورید

پادزهر جنگ دراین مرگ بی تاثیر نیست

دیشب از دیوان عالی حکم وجدان خواستم

جای استیصال و بی تدبیری و تاخیر  نیست

دیر یا زود از من و تو نقشه ای ماند به جا

از برای انقلاب فــــکر  هرگز دیر نیست

 

پیر اگر دیوانه ای باشد که  دوران دیده است

با دو صد فرزانه همسنگست دیگر پیر نیست