🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انتخاب ..

(ثبت: 255327) بهمن 4, 1401 

استقبالی از غزل صائب تبریزی

بسمه تعالی

اگر دل می شود در سینه چون آئینه ، ناب اینجا
نخواهد کرد از آلودگی خود را خراب اینجا

به بی تابی چنان افتاده ام از عشقِ جانسوزش
که دارد نعل در آتش از آن ماه ، آفتاب اینجا

به بیداری توان این راهِ نا هموار را طی کرد
نرو چون غافلان از دوریِ منزل به خواب اینجا

تو را در شورشِ مَحشر مُیسّر نیست خود یابی
سری در طوقِ تنهایی بِکِش ، خود را بیاب اینجا

نگاهِ خیره بر گیر از حیایِ چهره ی خوبان
نبینی رویِ شرم آلودِ گل ها بی حجاب اینجا

تو را در پرده ی بیگانگی دارد هوا ، زنهار
تهی کن بادِ سستی از سرت مثلِ حباب اینجا

به بازار قیامت انتقالِ سکّه ، رایج نیست
نکن جز گنجِ عشقِ آسمانی ، انتخاب اینجا

از آغوشِ کفن مانند گُل هر صبح ، بر خیزی
اگر چون عاشقان از خونِ دل سازی شراب اینجا

گذشتن از صراطِ مستقیم آسان شود بر تو
اگر بیرون قدم نگذاری از راهِ صواب اینجا

بهشت و دوزخِ اهل بصیرت ، نقد می باشد
حسابش را نیندازد به فردا ، خود حساب اینجا