🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دنیا ..

(ثبت: 255111) دی 28, 1401 

 

استقبالی از غزل صائب تبریزی

بسمه تعالی

دامِ نهانِ دنیا ، در گنج ، آشکار ست
چرخِ فراخنایش ، گردونه ی شکار ست

لب تشنه ، در رکابش با آه می دهد جان
موجِ سراب سایَش ، شمشیرِ آبدار ست

هم غنچه می شکافد ، هم خار می نشاند
بویِ گُلش زَر افشان ، خارش زبانِ مار ست

تاج اش به دیده ی سر ، از قاصدک سَبُک سَر
تخت اش به چشمِ عبرت ، مانند پایِ دار ست

پیداست تا که باشد در سفره های رنگین
وقتی که شیرِ مادر ، خونِ نقابدار ست

در گودِ قتلگاهش ، از تیغ های عریان
خون می چکد از آن رو این چرخ داغدار ست

عُمرِ سَبُک عِنانش ، چون برقِ اَبر فانی ست
دَردِ گریز پایش ، از کوه پایدار ست

خمیازه ی سُرورست ، گل های خنده رویش
بلبل در این گلستان ، بر بسترِ خُمار ست

گَرد کدورت از دل ، با اشک می شود پاک
آیینه ی جمال ست ، چشمی که اشکبار ست