🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آتش پرست ..

(ثبت: 255013) دی 25, 1401 

استقبالی از غزل صائب تبریزی

بسمه تعالی

در این گُلشن به حرفی ، گُل ، لبِ اظهار نگشاید
به غیر از عندلیبان ، بر کسی گفتار نگشاید

دلم خون ست از نادیدنی هایی که می بینم
از این پس کاش کس آیینه در بازار نگشاید

از اندوهِ شکایت نامه ی من سنگ می نالد
الهی ، کافری هم مُهرِ این طومار نگشاید

به نامحرم هراسان بر ندارد روسری از سر
گلِ این باغ ، چهره در حضورِ خار نگشاید

به زنجیر علایق بسته ام ، با آنکه می دانم
جنون را عقده از دل ، خنده ی بیمار نگشاید

در این صحرا به طوفان بلا جویان گرفتارم
غبار آلوده ، چشم از چرخِ بد رفتار نگشاید

از استشمامِ گل ها ، داغ عاشق تازه می گردد
دلِ آتش پرست ، از صحنه ی گلزار نگشاید

شبیهِ شمع ، باید شد هوادارِ سرِ زلفت
در آتش چون بیفتد ، از میان زُنّار نگشاید