🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تردید …

(ثبت: 5074) آذر 6, 1396 

                          ( به نام خدا )

      ما که با هم ادعایِ “مهربانی” میکنیم ؛

   پس چرا با دشمنانِ هم تبانی میکنیم ؟؟؟

      معنی “حق” را نمیدانیم اما با فریب ؛

   صحبت از اندیشه هایِ “آسمانی” میکنیم !

    اینچنین در کار خود ماندیم اما با جنون ؛

    گاه گاهی ، کارهایی ؛ ” آنچنانی” میکنیم !

     “همدلی” دربین ما جایی ندارد ای دریغ ؛

    با تظاهر گرچه با هم ” همزبانی” میکنیم !

   در محافل نَقلِ ما انسان و انسانیت است !

   غیر انسانی ترین ها را ؛ ” نهانی” میکنیم !!!

      در جهانِ آفرینش ؛ مُردگانی زنده ایم ؛

زندگی جبر است و ما هم “زندگانی” میکنیم !

  تا جوان هستیم از درکِ “سعادت” عاجزیم !

   در کهن سالی ولی یاد از “جوانی” میکنیم !

   چون مرورِ خاطراتِ تلخِ ما درد آور است ؛

     خاطراتِ تلخِ خود را “بایگانی” میکنیم !

     کارهای خیر را با نیتِ تسکینِ خویش ؟

یا برای کسبِ “مُزد” و “مژدگانی” میکنیم ؟؟؟

   لحظه ای حتی به یاد خالق خود نیستیم ؛

عمر خود را صرفِ این دنیای “فانی” میکنیم !

    بی خبر از عُمر کوتاهیم ؟ یا دیوانه ایم ؟

   ما گمان کردیم عُمری “جاودانی” میکنیم !؟

 این “غزل” شَرحیست بر احوالِ تعدادی قلیل ؛

  ( ما برایِ مَردم خود “جان فشانی” میکنیم )

   باز هم “مهران” به پاسِ لطفهای بی شمار ؛

  از “خدایِ” هر دو عالم ” قدردانی” میکنیم .

                     ( مهران اسدپور )

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 7, 1396

     سلام و درود

    این شعر شما یک گله  نیست بل درد دلی ست که  بیان شده است

    راستگویی  و درست اندیشه کردن  در شعر شما  کاملن به چشم می خورد

    من خود  اولین فردی هستم که باید این شعر را  بار ها خوانده  تا شاید تغییراتی در خود بوجود آورم .

    سپاس از حضور  اندیشمندانه ی شما در سایت پاک

    در پناه خدا

    • مهران اسدپور

      آذر 7, 1396

      درودها جناب خراسانی عزیز ؛

      سپاس از حضور همیشه سبز و ارزشمند حضرتعالی…

      پاینده باشید به عافیت و مهر…

  2. جواد مهدی پور

    آذر 7, 1396

    سلام و ارادت محضرتان جناب اسدپور گرامی

    خیلی عالی سرودید

    لذت بردم و بهره مند شدم

    زنده باشید

    • مهران اسدپور

      آذر 7, 1396

      درودها جناب دکتر مهدی پور ارجمند ؛

      سپاس از بنده نوازی و مهر مدامتان…

      با نگاه خطا پوشانه و به مهر خوانده اید …

      موفق و مٲجور باشید.