🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تلخ و شیرین زندگی

(ثبت: 254675) دی 18, 1401 

 

نبات و حاجت دل حل شود به دست زمان
اگرچه تلخیه چایی همیشه شیرین بود
طواف قاشق بیچاره دور حاجت هام
بتاب تا که بتابیم و شاد و غمگین بود

به حلق خلق نریزم کمی ز دم کرده
که شهد چای مرا روزگار حل کرده
به وقت خوردن آمال، دید  فنجانی
که نلبکی خودش چای را بغل کرده

به جیب پاره که تنها و بی رفیق گذشت
چرا به وقت نداری نخورد چای مرا؟
و حال چای نباتین حال ما خواهان
چه خوب دارد و خواهد بگیره جای مرا

 

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا