🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کوزه گر مهربان مادر

(ثبت: 254838) دی 21, 1401 

 

وقتی به نام مادر خواندیم مشق دل را
وابستگی شروع شد در قلب آب و گل ها

چون کوزه گر نوازش میکرد فرم خامم
این عشق آتشین را مادر نگم؟ چه نامم؟

صد جرعه ریخت در ما از شهد بیکرانش
گر ما شکسته باشیم پر کرده او ز جانش

این کوزه های خالی سازنده اش خدا نیست
خالق اجازه داده مادر به ما دهد زیست

مانند بند زنها وقتی شکست خوردیم
مادر دوباره ما را جمع کرده نیمه با نیم