🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تُرک شیرازی

(ثبت: 224819) فروردین 15, 1399 

 

اگر آن تُرکِ شیرازی بدست آرَد دلِ ما را
به خالِ هندویَش بخشم گرفتاریِ فردا را

نه مال و ثروتی دارم نه هستم حاتمِ طایی
فقط هم یک هدف دارم بیابم این معما را

جوابِ این معما را نه حافظ گفت نه صائب
رَسولِ مهربان باید بگوید حرفِ دل ها را

چرا باید بخارا را ببخشد حضرتِ حافظ
به آن زیبا رُخِ شیراز که معنی کرده رسوا را

نمیبخشم سر و پا را شبیهِ وعده ی صائب
بدانید این هوس بازی گرفته روح دنیا را

رسول مهربان

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):