🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جادوی واژه ها

(ثبت: 265763) آبان 30, 1402 

 

بگو ببینم،
کدام کودک بازیگوش،
در سپیده دمی خمار،
در چشم هایت یک شیشه دوات سیاه ریخته،
و دست لرزان کدام اتفاق،
بر روی گل های پیراهن ات،
یک شیشه عطر ریخته،
که نگاهت این همه زیبا،
و تن ات چنین خوشبوست،
ای خیال دل انگیز عشق !

مهدی بابایی ( سوشیانت )

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نقدها
  1. سلام
    از دیدِ سوژگی زیباست امّا به نظرم

    در سطرِ اوّل نوعِ نوشتارِ *بگو ببینم* صورتِ محاوره به اثر داده!

    بازیگوشی
    و
    اتّفاقی

    از دیدِ حقیر نیاز به *ی* ندارند
    و با نوشتن بازیگوش و اتّفاق، تغییری در اثر حاصل نمی‌شود!

    ضمناً در این سطر فرمودید:

    *در چشم هایت یک شیشه دوات سیاه ریخته*

    بعد پرسیده‌اید

    *که چشم هایت این همه سیاه*

    از طرفی با عرض معذرت شعرتان کلمه‌ و حرف ربط تکراری زیاد دارد که نه به صورت قیدی آورده شده‌ نه حالت تبینی دارند، بخاطر همین روند اثر بیشتر طعنه به متن می‌زنه و باعث شده کمی تا قسمتی از شخصیت و شاخصه شاعرانه‌اش کسر بشه که با ویرایش و چکش‌کاری می‌توانید برطرفشون بفرمایید!

    سلامت باشید

    • مهدی بابایی

      آبان 30, 1402

      درود جناب دکتر لاهیجی بزرگوار ،از این که وقت گذاشتید و نقد کردید سپاسگزارم، همانگونه که به درستی یادآوری کردید، به دلیل مشغله ی زیاد این اثر بدون ویرایش در سایت منتشر گردید و در فرصت مناسب بازنویسی خواهد شد .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا