🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جام جهان نما

(ثبت: 259614) اردیبهشت 29, 1402 

جام جهان نما

در سیر و سلوک ما اگر مستی بود
از جام جهان نمای این هستی بود
هرچند ز جمع سالکان جا ماندیم
لیکن ره ما نجات از پستی بود

ما را هدفی هست که انسان باشیم
هم مونس و هم انیس جانان باشیم
هرچند مقام ما ز جانان دور است
ره را همه طی کرده پی آن باشیم

در اوج اگر فنا بگردی مردی
هم مرحم و هم دوای بر هر دردی
در دیر مغان اگر که مستان جمع اند
جامی بخوری و مست نگردی مردی

کوته نظران نظر به فردا نکنند
گم کرده ره اند و ره چو پیدا نکنند
این رسم زمان است که در عالم غیب
هر گز گره از دشمن ما وا نکنند

اسلامی مشکنانی(بشیر)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نقدها
  1. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 29, 1402

    درود و دستمریزاد….زیبا سروده اید.فقط دونکته را جسارتآ عرض می کنم:
    1.در رباعی سوم مصراع دوم «مرهم» صحیح است…
    2.در همین رباعی مصراع چهارم حرف «واو» را حذف کنید تا رباعی دچار لغزش وزنی نباشد.

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 29, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا