🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جشنواره ی شعر سروش، سروش 8

(ثبت: 244429) بهمن 2, 1400 

 

دو شعر_سروش از جناب طارق_خراسانی (باباطارق شعر فارسی):

سروش 1.
عاشقانه سرود شیرینی

مهربان و سروش آئینی

مثل آن خوشه های پروینی

با تو شادم.

سروش 2.
آفرین باوفا، عجب مردی!

روزگاران سخت و هم سردی

از برادر کشیده ای دردی

می خرم درد تو، به نقد جان.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    بهمن 2, 1400

    سلام در اواخر روز اول بهمن مشغول سروش سرایی شدم ولی از پس مشکلات وزنیش برنیامدم
    میچکد باران چکه چکه
    میروم تا اوج پله پله
    در سکوتم چله چله
    سروش آمد

    • محمدعلی رضاپور

      بهمن 2, 1400

      سلام و درود،
      سروش زیبایی سروده اید.
      سپاس فراوان ❤️🙏

      • سیاوش آزاد

        بهمن 2, 1400

        سلام وزن ایرادی ندارد اگر نه در سایت ها قرار دهم بجای باران اشک آوردم ولی مابقی درست نشد در شعر ناب سروش قبلی را نهادم امید خاطر شریف مشعوف گردد

        • محمدعلی رضاپور

          بهمن 2, 1400

          سلام و درود
          نه، وزن، درست است بویژه این که در شعر سروش، وزن، انعطاف پذیر
          است و به سختگیری شعر سنتی نیست‌‌‌
          حتی گاهی بجای قافیه،
          می توان از قافیه-آهنگ
          استفاده کرد
          مثلا در شعر سنتی،
          کلمات “می بینم” و “می گویم” همقافیه نمی شوند
          و قافیه آوردن آنها
          نمره منفی دارد اما در سروش، افزون بر قافیه
          می توان از قافیه-آهنگ
          استفاده کرد.
          افزون بر همه ی اینها
          اولویت با معناست نه قافیه،
          پس جایی که قافیه، معنا را ضعیف کند، همان بهتر که حذف شود.
          سپاس تان

  2. درود بیکران استاد
    پاینده باشید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا