🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حرف آخر را بگویم از هنر سوی هنر

(ثبت: 210495) خرداد 17, 1398 

1

گشتم میان یار و بدیدم جمال یار
با دید یار دید ولی گشت صد هزار

2

همه به خاک درت سجده ها زنند جانا
تو جا نماز ملائک شدی تویی والا

3

به جامه ها منگر ای لئیم و ظاهر بین
که کار ما به خدایی رسید و دریا بین

4

درست که سیر به حال گرسنه بی خبر است
بدان که هیچ سماطی خلل به نانی نیست

5

عقل می خواست که یک لحظه بجنبد از جای
عشق آمد به کمک سرزده ماندم چه کنم

6

سر به سرم گذاشتی داغ دلم بکاشتی
سر به دو راهه بُردِیَم یکّه مرا گذاشتی

7

حرف آخر را بگویم از هنر سوی هنر
خاک بر سر علم را مردم به ثروت خواستند

8

چشمم پرید شادی دوران رسد ولی
چشم ترم ز شوق زند یا علی علی

9

چشم بد دور جهان پیش عروس بدلی
چار زانو زند از بس که ندارد مُدلی

10

نه تنها من خدا دارم تو هم آخر خدا داری
تفاوت را ببین جانا که این در ناز و آن خواری

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 19, 1398

    سلام استاد

    مفردات زیبایی ست
    در این بیت اگر از خاستند استفاده شود بیت نغز تر خواهد .
    حرف آخر را بگویم از هنر سوی هنر
    خاک بر سر علم را مردم به ثروت خاستند

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏🌿

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 19, 1398

    سلام استاد ارجمندم

    سپاس از دقت نظرتان

    تشکر از حُسن اندیشه تان

    در پناه خدا

    🌷🌸🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا