🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسین!

(ثبت: 231110) شهریور 9, 1399 

نام شعر: حسین!

در قالب غزل

حسین جان ! عجب این نام، باصفاست! حسین!

کنار نام تو، دل، زائر خداست حسین!

چه حال ناب عجیبی به جان دهد نامت

طلسم اسم قشنگت چه جانفزاست حسین!

نگاه پنجره ی دل به کربلای شماست

چه کربلا! به خدا! این چه کربلاست! حسین!

ببخش اگر که کنارت نمی نشیند دل

که بی قراریِ مستانه اش رهاست حسین!

نمی نشیند و «جان بی قرار» می گردد

دلی که بیدلِ آن عطرِ دلگشاست حسین!

مرا برای خودت باوفا! جدا بنِما

اگر مرا بکُشی هم دگر رواست حسین!

دلِ پیاده، شده زائرِ نگاهِ شما

فدای چشم تو، بنواز! آشناست، حسین!

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 9, 1399

    درود جناب رضاپور گرامی
    غزل زیبایی است
    عاشورای حسینی بر شما تسلیت باد

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      شهریور 9, 1399

      سلام و درود
      اجرتان با امام حسین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌷

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 9, 1399

    🌹🌹🌹🌹

  3. سیاوش آزاد

    خرداد 7, 1401

    سلام دلها را روانه کردید عازم کربلا شوید ان شاء الله
    نگاه پنجره ی دل به کربلای شماست
    نگاه خود پنجره ایست
    دل نیز پنجره ای رو به حقیقت است
    نسبت دادن نگاه به دل آرایه تشخیص
    و نیز نگاه را میتوان توجه دانست

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 7, 1401

      سلام و درود و سپاس،
      نیکو نگاشتید.
      سپاسگزارم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا