🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حومه شهری و کلاسی

(ثبت: 215235) مهر 8, 1398 
حومه شهری و کلاسی

با سلام

آغاز سال تحصیلی ؛ بهار علم و دانش بر مشعلداران سنگر تعلیم و تربیت مبارک ….

لحظه را یاد
کنم اندیشه
یاد آن لحظه
گذر ایامی
خاطراتی است
تداعی اذهان
از همان دوره خدمت
به میان
حومه شهری و کلاسی
یاران
در میان
کوهِ فلک افلاکی
بود
هان مدرسه ای
گِل خاکی
پیر و فرسوده مکانی
مردم
تخته گچ پاک کنش
آماده
علم آموزِ تلامیذ دلا
منتظر
کار بلد بود
هر آن
منتظر
عالِم علمی
جانا
عالِمی
با هنری
با دانا
آن هنرمند
معلّم
آری
هنرش
جلوه
تجلّی
هر آن
چه
توان گفت
خدایا
چه کنم
جلوهِ شاگرد
برابر بینم
هر یکی
صاحبِ مکنت
جاهی
فارغ از
روزِ پسین
ایامی
حال
بحثی به میان
ای مردم
علم آموزِ جهان
سر در گم
در میان
لای کتابی
تفتیش
راهِ حل
مشکلِ خود
ای درویش
بس کلامی
نه هدایت
راهی
علم پویاست
نه کاری
آهی
گر چه ایام
به سختی بگذشت
خُرّم آن روز
که سیری در دشت

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    • سلام

      استاد دهنوی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      شادکام باشید

      🌈🌈🌸🌷🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا