🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حَضیض…

(ثبت: 238878) اردیبهشت 20, 1400 
حَضیض…

 

شبیهِ طَبـلِ تُهـی بـی خِـرَد صِـدا دارد
همیشـه فَـردِ سَبُک مَغـز… اِدعـا دارد

به جای علم و هنر تا دلت بخواهد او
بـرایِ عَـرضِـه دِکـور دارد و اَدا دارد

مقام و مَرتبه اش قَعرِ چاهِ نادانی ست
اگر چه شَـهـوتِ تَـرفیـع و اِرتِقـا دارد

به حُسنِ نیتِ مَردُم ظَنین و مشکوک است
چرا که: ذهـنِ بداندیـش و مُبتـلا دارد

چنان خسیس، که خِیرَش نمی رسد به کسی
تـوانـگـر است، ولـی… خِصلَتِ گِـدا دارد

به غیرِ خویش… کسی را: مُحِق نمی داند
مَگَر که جَهلِ چنین، … حَدّ و انتها دارد؟!

شِکم پَرَست و گِران خوار و خالی از حکمت
دو تـا شتـر بخـورد، بـاز… اِشتِـهـا دارد!

برایِ او به گمانم که از نَفَس بیش است
علاقـه ای کـه بـه بُهتـان و اِفتِـرا دارد

خَطا نَمایِ خلایق شده ست… با این که:
خـودش بـه قَـدرِ تمـامِ بَشَـر… خَطا دارد!

اَلا کسی کـه چنینـی… بِـدان و آگَـه بـاش
جهـان بـرایِ تـو هَـم؛ وَقـتِ اِنقِضـا دارد.

مهران اسدپور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):