🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خانه بدوش

(ثبت: 234404) آذر 20, 1399 

 

ما خانه بدوشان غم کاشانه نداریم
در دل هوس داشتن خانه نداریم

چون روزی ما روز به روز است و مداوم
چون محتکر انبار پر از دانه نداریم

عمری پی امرار معاش و گذرانیم
مانند شما ثابت ماهانه نداریم

سرگرمی ما دورهمی های قشنگی ست
سر در بغل تبلت و رایانه نداریم

آسوده گذاریم به بالش سر خود را
فکر سفر کشور بیگانه نداریم

چون زلف به انگشت توان شانه کشیدن
دیریست که در خانه ی خود شانه نداریم

هر لحظه امیدی بودت لحظه ی دیگر!
شیرینتر از این قصه و افسانه نداریم

در بحر تورم متورم شدگان را
می بینی و گویند غم یارانه نداریم

95/05/01

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    آذر 20, 1399

    سلام
    جناب اصلانی به نکته ای اشاره فرموده اند که منظور نظر بنده هم می باشد
    در بحر تورم متورم شدگان را
    گویند که ما خود غم رایانه نداریم
    اما عجب اثر زیبایی
    مصرع به مصرع خواندم و لذت بردم
    به این می گویند شعر روز نه آن آثاری که از واژگان نو استفاده می شود و بی مفهوم و بی محتواست.
    من در این قسمت بحث دارم و دوستان را دعوت می کنم به این بحث خوب.
    شاعر در این اثر نفیسِ بی نظیر خود جد و طنز تلخی را بیان کرده است ضمن آنکه تورم و متورم را با استادی تمام در کنار هم می آورد و از این روزگار صحبت می کند نه از هزار سال پیش، پس این شعر، شعر روز است. شعری که درد جامعه را بیان می کند و در سمت دیگر تصویری از بی درد ها ی چپاولگر را به تماشا می گذارد، ضمن آنکه شاعر ساده زیستی را می ستاید که در این دوران وانفسا تنها راه نجات است.
    عالی بود
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • بهروز حبیبی

      آذر 20, 1399

      درود و سپاس فراوان استاد خراسانی بزرگوار💐💐💐

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 20, 1399

    💐🌺💐🌺💐🌺💐

  2. امیر اصلانی

    آذر 20, 1399

    درودها جناب حبیبی
    👏👏👏دستمریزاد
    در مصرع آخر، دو هجای بلند کنار هم لازم داریم تا از وزن خارج نشویم
    “گویند” یک هجای بلند دارد و یک هجای کشیده
    باقی ابیات موزون و روان
    احسنت👌🙏

    • بهروز حبیبی

      آذر 20, 1399

      درود و سپاس فراوان جناب اصلانی بزرگوار

      💐
      ممنون از راهنمایی ارزشمندتان.

  3. لیلا صالح

    آذر 21, 1399

    سلام به برادر مهربانم.
    از شعر زیبای شما واقعا لذت بردم بسیار بر دلم نشست دوست دارم از نو بخوانم.
    به جز ایراد وزنی کوچک که اساتید عنوان فرمودند شعر بی نقصی است امیدوارم باز هم از آثار زیبایتان بخوانم.
    برقرار باشید.
    یا هو 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا