🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خراب آباد غم

(ثبت: 240998) مرداد 13, 1400 

 

هر کسی، در کار دل استاد نیست
هست شیرین و کسی فرهاد نیست

روزگارش را به زشتی یاد کرد
هر که از او روزگارش شاد نیست

ظلم و استبداد حرفی دیگر است
راستی، سرو چمن آزاد نیست؟

من کتابِ غوک ها را خوانده ام
کارشان جز ناله و فریاد، نیست

بی خیالی عالمی دارد، ولی
آدمی بازیچه ی هر باد نیست

آن که از غیرِ خدا دارد امید
آگه از سر چشمه ی امداد نیست

در چراگاهِ غزالانِ غزل
شکرِ ایزد، دیده ام صیّاد نیست

شد دل آخر آن خراب آبادِ غم
هیچ بهتر زین خراب آباد نیست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 13, 1400

    هیچ بهتر زین خراب آباد نیست.
    سلام و درود و ارادت ❤️ 🙏

  2. علیرضا حکیم

    مرداد 14, 1400

    درود بر استاد طارق
    زیبا بود
    و
    عالی

  3. نسرین حسینی

    مرداد 15, 1400

    من کتابِ غوک ها را خوانده ام
    کارشان جز ناله و فریاد، نیست

    درودها استاد عزیز زیبا بود ودلنشین 👌👌🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا