🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خودت باش

(ثبت: 228431) تیر 4, 1399 

 

خودت باش ….

بازیچه ی دنیا مشو ، انسانِ خودت باش
پس یوسفِ گمگشته ی کنعانِ خودت باش

دنبالِ چه هستی ، تو در این دارِ مکافات
وِل کن همه را ، شاهدِ زندانِ خودت باش

قاضی همه جا اوست، تو در محکمه ی یار
معمارِ همین خانه و ایوانِ خودت باش

در مسجد و در خانه ، اگر نور نباشد
روشنگرِ تاریکیِ ایرانِ خودت باش

منفورتر از شیخِ دو رو ، من که ندیدم
استادِ تعالیم و سخندانِ خودت باش

با دیده ی شک می نگری از چه به هرجا
گر با هنری ، حافظِ تنبانِ خودت باش

سرمایه ی هر کس نه فقط ثروتِ او شد
قبل از ملک الموت غزلخوانِ خودت باش

(تنها) تو اگر بیل زنی ، حیِّ علی خیر
مشغولِ هرس کردنِ میدانِ خودت باش

حسن نبی جندقی(تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. تیر 4, 1399

    بسیار ارزشمند این اثر شما

    سر فراز و بر فراز باشی طیب الله🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن نبی

      تیر 4, 1399

      سلام و عرض ادب استاد🥀💐🌹

      زنده باشید ممنونم🙏🏼🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا