🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمایل

(ثبت: 208940) اسفند 27, 1397 

 

تو شیخِ صنعانی ولی، من دختِ ترسا نیستم!
تندیس‌ها جان داده‌ام، امّا مسیحا نیستم!

نقّاشیِ دیواریِ، زیباترین محراب‌ها
دارم مزن! من لایقِ، چوبِ چلیپا نیستم!

پیراهنت بارِ دگر، پاره شده از پشتِ سر
تو یوسُفی در این سَمَر، من که زَلیخا نیستم!

ای آسمانِ نیل‌گون، طغیان مکن در سینه‌ام
من کودکی آواره‌ام در آب، موسا نیستم!

دریانوردی گم‌شده، در عمق تاریکِ زمین
در جستجوی ماه یا، نوری فریبا نیستم!

#فریبا_نوری
دوم مرداد نود و پنج

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. درود و احترام استادبانوی گرانقدر غزلی کامل عیار خواندم ویرایش هم به جا ومناسب بودبار تلمیح را سنگین و رنگین تر ساخت هرچندصورت اولیه هم نقص نداشت و بسیار زیبابود حالا که این نعمت نصیبم گردیده است شما را به مطلع غزلی از سعدی میهمان می کنم :
    این کیست کاندر رفتنش صبر از دل ما می برد
    ترک از خراسان آمده است از پارس یغما می برد
    بابت اشتراک افکارو آثارتان سپاس

    • فریبا نوری

      دی 4, 1400

      درودها جناب یزدانی گرانقدر

      سپاس بسیار از مهر حضورتان جناب یزدانی گرانقدر

      و سپاسی دیگر بابت دریافت نظر ارجمندتان دربارۀ مصراع ویرایش شده

      که این تبادل نظرها هم برای شاعر و هم برای خوانندگان الهام بخش و راهگشاست

      و سپاس بسیار از تقدیمی زیبایتان و به اشتراک گذاشتن مطلع زیبای این غزل از سعدی،

      البته “نوری” که شوخی می‌کند؛ شاید فقط کمی لبخند به لب بیاورد اما “سعدی” که شوخی می‌کند، گوهر به دریا می‌برد:

      وصفش نداند کرد کس دریای شیرینست و بس
      سعدی که شوخی می‌کند گوهر به دریا می‌برد

      🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷

نظرها
  1. فریبا نوری

    دی 4, 1400

    با درود

    مصراع اول بیت دوم این شعر به صورت زیر ویرایش می گردد:

    نقاش رنگ عصمت زیباترین محراب ها
    دارم مزن! من لایق چوب چلیپا نیستم

    چهارم دیماه ۱۴۰۰

    🌷🌿🌷

  2. محمد حسنی

    دی 4, 1400

    درود ها
    زیباست🌨🌨
    در این دنیا
    که دست و زبان و دل
    همه
    زدن است
    آسمان چرا نزند
    صاف، بر سرم..
    م ح

    • فریبا نوری

      دی 4, 1400

      درود جناب حسنی گرانقدر

      و سپاس فراوان از مهر حضور و همراهیتان

      🌷🌷🌷

  3. خسرو فیضی

    دی 4, 1400

    بیکران درودهایم نثارتان باد 🌺
    .
    . دریانوردی گم‌شده، در عمق تاریکِ زمین
    . در جستجوی ماه یا، نوری فریبا نیستم!
    .
    . مهر بانوی فرزانه و ادیب چه زیبا اشاراتی داشتید
    . از شیخ مسلمان و عشق و کافر شدنش!!!!😂😂
    . و یوسفی که زلیخایی عشق آموخت !!!
    . در وصف بانوی هنر ادبیات استاد سخن گوید:
    .
    . طوطی خموش به چو تو گفتار می کنی
    .
    . و البته این هم بداهه کمترین
    .
    . دلی که در خط عشق و هنر سر آمد شد
    . گمان مدار که ( نوری ) ره خطا گیرد
    . 🌺🌿🌿🌹🌹🌿🌿🌺

    • فریبا نوری

      دی 4, 1400

      درودها جناب فیضی گرانقدر

      سپاس بسیار از مهر حضور ،

      و سپاسی دیگر از نظر پر مهرتان

      بداهه‌ سرشار از لطف و محبت شاعرانه تان را با افتخار به یادگار نگه خواهم داشت

      با درود بیکران

      🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا