🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دختر لر

(ثبت: 224903) فروردین 18, 1399 

 

مَلِکا دست تو نازم که چه پر آمده ای
به فراسوی رخ دختر لر آمده ای

نه که باور نشود باغ مرا خو بکنی
من شلم خوانم و تو آس دلم رو بکنی

مَلِکا تلخ نشو طالع من این بشده
ز تو سهمم فقط این دختر شیرین بشده

تو بپرسی که در اهواز مگر قند نبود؟
نه نبودش که نبودش به تو سوگند نبود

شکری جز لب او کام مرا تلخ بشد
ره من با دگران قونیه تا بلخ بشد

به دوصد مشکلمان دیده یمان بسته نشد
لیک رفتیم و قدم پشت قدم خسته نشد

چو که بشنید تمنای مرا داد امان
که گذر کرده ام از تو و از آن درّ گران

قلمش داد به دستم که چه خواهی؟ بنویس
جوهرعشق بزن لایتناهی بنویس

بنوشتیم که قطعاً لب خرّم برسد
به دم عشق کُرَن تا لب خرّم برسد

مَلِکا دست تو نازم که چه پر آمده ای
به فراسوی رخ دختر لر آمده ای

احمد خشنودی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سعید فلاحی

    فروردین 19, 1399

    درود و ادب

    عالی
    عالی
    عالی

    👏👏👏👏👏👏👏

  2. مسیب عبدلپور

    فروردین 19, 1399

    درود و ادب شاعر محترم

    عالی بود
    احسنت
    👏👏👏👏

    شادکام باشید

    🌹🌷🌷🌹🌷🌹

  3. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 12, 1399

    درود ها
    بسیار زیبا و دلنشین است
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. مهر 18, 1401

    عالی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا