🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دختر

(ثبت: 258444) فروردین 27, 1402 

 

مثلِ شاهی بدونِ لشکر باشد
دنیاش سیاه و رو به آخر باشد

می ترسد که برای بارِ چندم
فرزندِ جدید باز دختر باشد…

سارا قره تپه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 27, 1402

    سلام و درود

    چرا بیرسد؟

    دختر برکت و گرمای هر خانه ای ست

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌🌱

    • سارا قره تپه

      فروردین 27, 1402

      سلام
      من هم با شما موافقم اما این نگاه سنتی بسیاری از مردم جامعه ی ماست که بیان کردم.

  2. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 28, 1402

    أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
    وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُم بِٱلۡأُنثَىٰ ظَلَّ وَجۡهُهُۥ مُسۡوَدّٗا وَهُوَ كَظِيمٞ

    سوره نحل آیه ۵۸

    ‌چون به یکى از ایشان نوید دختردار شدن داده شود، چهره‌اش ازخشم سیاه مى‌گردد!

    • سیدمحمدرضا لاهيجی

      فروردین 28, 1402

      سلام

      صدالبته بزرگوار سیاه نباید دید، دختر رحمت‌ست و نعمت و در جهان امروزی چه از قِسم مدرن باشد و چه از نوعِ سنتی‌ پذیرای این سخن نیست و کم شعوری معدود افرادِ جاهل را نباید پای همه نوشت، آن اندک افراد جاهلم نه تنها در ایران در تمام کشورها وجود دارند! (سربسته عرض می‌کنم در ایران به یک شکل در افغانستان و هند و آمریکا به شکلی دیگر!)

      • سارا قره تپه

        فروردین 28, 1402

        سلام به شما
        بله با این صحبت که افراد جاهل در هر جای دنیا وجود دارند، موافقم، من هم از همین درد که ناشی از نگاه بسیاری از مردم منطقه ی ماست، نوشتم. نگفتم که همه اینطور فکر می کنند!

    • سارا قره تپه

      فروردین 28, 1402

      درود

  3. پروانه آجورلو

    فروردین 28, 1402

    سلام سارا جان
    متاسفانه این تفکر هنوز وجود دارد و من نیز بارها شاهد بوده ام
    زیبا سرودی
    قلمت نویسا👏🌺

    • سارا قره تپه

      فروردین 28, 1402

      درود بانو، سپاسگزارم از لطف شما❤️❤️🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا