🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در اینجا همه عاشق وحدتیم

(ثبت: 1865) تیر 10, 1395 

ستم ضدِّ افکارِ انسانی است
به شادی پیِ دل پریشانی است

از این ظلمِ نامردمانِ پَلَشت
دلم آتشین ، دیده بارانـی است

در اینجا همه عاشق وحدتیم
فراسوی آبی ستم خوانی است

فراری ز ملکِ خدا و رسول
هوادارِ اقوامِ شیطانی است

در اینجا جوانی به شوق نماز
به محرابِ زیبای روحانی است

در آن سو جوانی به رگبارِ خشم
به کـشتارِ طفلِ دبستانی است

در اینجا سحر خوانی و عاشقی
شب آنجا به مردم که ارزانی است

دو غوغا و جنگ است بین دو قوم
که بی دین به ضدِّ مسلمانی است

در اینجا شهادت اَبَر قدرت است
در آنجا اَتُم حرفِ پایانی است

در اینجا بخوانند خوبانِ عشق
زِ حافظ سرودی که طوفانی است

کفن بهرِ دشمن زِ خون بی شمار
به یاران محبت فراوانی است [1]

بنازم به مُلکِ خراسانِ پاک
همو طارقم خود خراسانی است

بپاخیز ، ای  یارِ ایرانی ام
که دورانِ ایران و ایرانی است
 ۲۹آذز 1391

[1] – حافظ می فرماید: دشمنان را زخون کفن سازیم   دوستان را قبای فتح دهیم .